torsdag 27 februari 2014

Matens betydelse

Mat mat mat. Samhället överöses med matrelaterad information 24/7. Vad man ska äta, när man ska och hur man ska äta. Bloggar skapas, kokböcker ges ut, krönikor skrivs och tv-program sänds. Svenskars intresse för mat verkar hel enkelt vara omättligt. Mat engagerar, väcker debatter och skapar känslor då  mat är så mycket mer än bara mat. Mat är relationsmarkörer likväl som statussymboler och en indikation av olika samhällsklasser. Det är just matens betydelse som är intressant för mig, varför vi äter som vi gör och varför folk hela tiden ska tycka och tänka kring mat. Just därför tänker jag göra en blogg om den maten jag gillar och hur jag ser på matens betydelse i mitt liv, för tro mig, den betyder en hel del. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar